2024-07-08
Teslas logo og branding – et kort tilbageblik på et ikonisk logo, betydning og branding.
Udviklingen af Teslas logo
2003-2017: Skjold-Logo Design for at Fremkalde Sikkerhed
Det første logo, som Tesla brugte mellem 2003 og 2017, var en kombination af et billede og et ordmærke. Det havde et skjold som et visuelt element, der fremkaldte følelse af sikkerhed, når man brugte virksomhedens køretøjer. Virksomhedens ‘T’ bogstav var indkapslet i et skjold layout. Virksomhedsnavnet ‘Tesla’ var skrevet lige over symbolet. Virksomhedsnavnet blev skrevet i en tilpasset “Tesla” skrifttype.
2017 – I dag: Et Forenklet, Elegant og Moderniseret Logo
I 2017 kom Tesla med endnu en ændring til deres ikoniske logodesign. Denne gang, et slankt, minimalistisk design, der klart formidlede virksomhedens idé og formål. Det forenklede og moderniserede logo var resultatet af at fjerne nogle af elementerne fra det tidligere logo. Virksomheden droppede skjoldelementet og erstattede det med et almindeligt sans-serif ordmærke.
Da det nye logo fremviste ‘T’ bogstavet så markant, spurgte folk ind til det. Elon Musk forklarede logodesign ændringen i 2017 på Twitter. ‘T’ bogstavet ærer også virksomhedens grundlægger, Nikola Tesla, en berømt innovatør
Betydningen af Tesla Logoet
Tesla logoet repræsenterer virksomhedens engagement i at beskytte verden mod miljøforurening. Virksomhedens logo har en interessant historie og betydning.