5.000+ Km Test: Udfordringer Med Tesla FSD

Opsummer artikel:
Indvendig udsigt af Tesla bil med digital skærm og rat i fokus

5.000+ mil FSD-oplevelse på vejen

Et fællesskabsmedlem fra Reddit har netop gennemført en omfattende biltur på lidt over 8.000 kilometer fra Washington til Louisiana, hvor Tesla’s FSD (Full Self-Driving) blev brugt i 90-95% af køreturen. Personen delte deres erfaringer og observationer omkring Tesla’s FSD HW3 og dens ydelse undervejs.

Udfordringer med rundkørsler og vejarbejde

Ved flere lejligheder viste FSD sig udfordret, især ved rundkørsler med to spor. Det lykkedes ikke altid at tage den rette afkørsel, hvilket resulterede i, at bilen ofte kørte en ekstra omgang uden grund.

Vejarbejder bød på yderligere besværligheder da FSD ofte ventede til sidste øjeblik med at skifte vognbane, hvilket kan føre til potentielt farlige situationer. I en situation misforstod systemet en spærret vognbane og kom til at køre ind på nødsporet, indtil bilisten greb ind og overtog styringen.

Særlige udfordringer på Texanske motorveje

Indkørslerne på motorveje i Texas med parallelle ramper var en prøvelse for FSD. På trods af “Hast”-indstillingen var accelerationstempoet utilfredsstillende, der krævede manuelle indgreb for at sikre en glat og sikker sammenfletning med motorvejstrafikken.

Effektivitet ved opdatering af hjul

Fællesskabsmedlemmet oplyste, at de havde skiftet til 18-tommer EV01+ hjul, hvilket resulterede i en målt effektivitetsstigning på omkring 10% i forhold til rækkevidden. På deres rejse var elforbruget mellem 87 Wh/km og 267 Wh/km, afhængig af hastigheden. De bemærkede, at effektiviteten kunne forbedres yderligere, hvis farten blev holdt nede mellem 96 og 112 km/t.

Opsummering

Trods nogle udfordringer og nødvendigheden af manuelle indgreb var oplevelsen med FSD på HW3 generelt positiv. “Bilen kører sig selv”, udtrykker fællesskabsmedlemmet begejstret, og sammenligner systemets fejl med almindelige fejl, man ser fra andre bilister i hverdagen. Investeringen i nye hjul blev også set som værdifuld, med forventningen om, at besparelserne ved hjulopdateringen vil kompensere for omkostningerne i længden.

Den delte oplevelse peger på både styrker og svagheder ved Teslas FSD og rejser spørgsmål fra andre interesserede brugere i fællesskabet. Nogle spurgte om det tidsmæssige aspekt af turen, mens andre undrede sig over, om nyere versioner af FSD kunne have håndteret turen mere effektivt. Overordnet understreges der entusiasme over fremtidens potentiale i selvkørende bilteknologi.

For flere relevante opdateringer og fremtidige teknologier fra Tesla kan du besøge artikler som Oplev Fremtidens Kørsel og Tesla FSD Europe. Fællesskabet opfordrer til at fortsætte diskussionen og dele egne erfaringer med FSD og Tesla-teknologierne.

Del artiklen

Abonner
Underret om
0 Kommentarer
Ældste
Nyeste Flest stemmer
Indlejret feedback
Vis alle kommentarer

Relaterede nyheder

Tesla logo på en hvid bil, symboliserer den futuristiske teknologi og design af elbiler

Gen 1 Model S renoveret med 90kWh og MCU2

Læsetid: 4:11 min

Gen 1 Model S refurbishment with 90kWh pack and MCU2 — Tesla Model S fra Gen1 restaureret med 90kWh batteri, MCU2, 19” hjul, panoramatag og Starbase-trip.

Se nyhed
Tesla baglygte lyser op i skumringen med åbent bagagerum

Tron: Ares-opdatering forvandler Teslas cockpit

Læsetid: 3:46 min

Tron: Ares software update forvandler Teslas interface til et neon-Tron-univers med Disney-branded content, tema-animationer og potentiale for cross-promotion.

Se nyhed
En person holder et Tesla nøglekort foran en rød Tesla bil i baggrunden

Prisvenlige Tesla Model 3 & Model Y chokerer

Læsetid: 4:21 min

Affordable Tesla Model 3 and Model Y: Tesla lancerer Model 3 Standard RWD og Model Y Standard RWD — pris, 69 kWh, rækkevidde 321 miles og US-only availability.

Se nyhed