En udfordrende oplevelse med Teslas bestillingsproces
Et medlem af fællesskabet delte for nylig sin oplevelse af et Tesla-ordreproblem, som vedkommende stødte på. Brugeren afgav en ordre på en Tesla lagerbil, der var markeret til „øjeblikkelig levering“ De betalte straks 1800 DKK (svarende til et bestillingsgebyr på 250 $) og sendte hele deres udbetaling på 21.600 DKK (ca. 3.000 $) via ACH. Men da de skulle hente deres bil, fik de besked fra leveringscentret om, at bilen var beskadiget og ikke kunne repareres før midt i januar
Uventede forhindringer ved levering af biler
Fællesskabsmedlemmet blev præsenteret for alternative biler fra lageret, men de afslog på grund af uønskede farver og betydeligt højere priser. Skuffet annullerede leveringscentret deres ordre, hvilket forværrede situationen.
kontroversielle tilbagebetalingspolitikker
På trods af Teslas manglende evne til at levere bilen blev community-medlemmet informeret om, at de ikke ville få refunderet bestillingsgebyret på 1800 kr. For at gøre ondt værre fik de at vide, at det kunne tage otte uger at få deres udbetaling tilbage. Fællesskabet reagerede med frustration og delte lignende oplevelser, hvor andre medlemmer havde været nødt til at håndtere Teslas refusionspolitik i forbindelse med annullering af ordrer.
Forums svar og forslag
Andre medlemmer af fællesskabet gav deres besyv med og delte deres historier. Et medlem talte om at bestride gebyrer med deres bank på grund af Teslas manglende reaktion i lignende situationer. Dette medlem opfordrede andre til at foretage lignende handlinger, især når Tesla ikke overholder deres del af aftalen. Et andet medlem kommenterede, at deres erfaring var, at den eneste forudbetaling, de foretog, var bestillingsgebyret, og at de undgik udbetaling, før de selv havde set bilen.
Fællesskabets råd om at navigere i bestillingsprocessen
Det strømmede ind med råd fra forskellige andre i tråden. Et forslag understregede vigtigheden af at undgå forudbetalinger, indtil det er absolut nødvendigt, i betragtning af Teslas opfattede underbemanding og deres afhængighed af automatiserede processer, der ikke kan løse unikke problemer.
Interessant nok nævnte en anden bruger, at det var lykkedes at håndtere en situation ved at vente på, at en passende bil ankom til lageret, før man afsluttede noget. Denne tilgang så ud til at give nogle brugere en måde at omgå den hårde kamp med refusionspolitikker på
Midt i disse diskussioner er det tydeligt, at medlemmerne af fællesskabet lænede sig op ad hinanden for at få støtte og ofte pegede nye købere i retning af at forstå særhederne ved Teslas kundeservice og processer. Efterhånden som samtalen fortsætter, kaster disse erfaringer lys over både mulighederne og udfordringerne ved at håndtere Tesla-ordrer.
Har du været igennem en lignende oplevelse? Del dine tanker og deltag i diskussionen, når fællesskabet søger at blive bedre til at navigere i disse komplekse interaktioner