lejet en model 3: fællesskabsmedlemmets oplevelse med at leje en tesla
Et af vores medlemmer, som er en ivrig Tesla-entusiast og stolt ejer af en Model Y, delte for nylig en spændende og noget udfordrende oplevelse med at leje en Model 3. Lad os dykke ned i deres historie og afdække, hvordan det er for en Tesla-ejer at leje en anden Tesla-model, og hvad det betyder for udlejningsfirmaer og fremtidige lejere.
en tesla-kontakt ved udlejningsskranken
Vores historie begynder med en rutinemæssig forretningsrejse til Albuquerque. Samfundsmedlemmet, der er vant til sin Model Y, planlagde at leje en kompakt bil fra Budget. Uventet foreslog udlejningsagenten et skifte. “Han spurgte, om han kunne give mig en Tesla, og jeg sagde ja. Han fortalte mig, at det var en Y, men det var faktisk en RWD Model 3 med LFP-pakke”, fortæller brugeren
Initial impressions and settings overhaul
Overgangen fra Model Y til Model 3 kom med en masse uventede justeringer. Tilpasningen til en ny Tesla-model var ikke ligetil: “Da jeg satte mig ind i bilen, var alle indstillingerne skruet op. Skærm på Light i stedet for auto, forlygter tændt i stedet for auto, klimaanlæg manuelt i stedet for auto. Tilfældige sikkerhedsfunktioner slået fra. En masse andre, som jeg har glemt, men jeg var nødt til at rette næsten alle indstillinger.”
Mens batteriet var fuldt opladet til 98%, var det en ekstra ulempe, at der ikke var adgang til app-forbindelse, hvilket er en almindelig funktion hos andre udlejningsfirmaer som Hertz. Hos Budget var det kun nøglekortet, der var tilladt, hvilket gjorde det til en mindre velkendt oplevelse for dem, der var vant til at bruge appen
Beskyttelse mod batteridræn og overophedning af kabinen
Efter at have deltaget i et møde i et par timer vendte vores community-medlem tilbage for at finde airconditionen brummende ubarmhjertigt. “Jeg havde overset indstillingen til beskyttelse mod overophedning af kabinen, og den drænede 10 % af batteriet i New Mexicos varme sol,” bemærkede de. På trods af at de blev i området og kun brugte 20 % af batteriet, understregede oplevelsen vigtigheden af at være fortrolig med Teslas unikke indstillinger for at undgå sådanne problemer.
Kvalitetsproblemer og brugerklager
Den lejede Model 3 med 21.000 kilometer på tælleren udviste flere kvalitetsproblemer: “Bilen var også lidt skramlet: virkelig dårlig vindstøj/hul i førervinduet et sted, og affjedringen føltes lidt skramlet sammenlignet med min Model Y.” Ikke desto mindre anerkendte brugeren den imponerende kraft i RWD-modellen og beskrev den som “helt tilstrækkelig, hvis ikke imponerende.”
Ud over disse mindre klager påpegede community-medlemmet den indlæringskurve, der er forbundet med Teslaer på grund af deres minimalistiske design og afhængighed af digitale grænseflader. “Jeg kan ikke forestille mig, at en ikke-Tesla-ejer kan finde ud af alt det her og være tilfreds med oplevelsen,” sagde vedkommende
opfordringen til en udlejningstilstand
Som reaktion på den fælles oplevelse gentog flere medlemmer af fællesskabet behovet for en “udlejningstilstand” på Teslaer. Kommentarerne omfattede forslag om en demo- eller udlejningstilstand, der standardiserer indstillingerne for flådeoperatører, hvilket gør det lettere for ikke-Tesla-chauffører at navigere i de avancerede funktioner.
Et medlem af fællesskabet foreslog: “Tesla kunne nemt implementere en ‘udlejningstilstand’ i deres software. Et enkelt klik, og så er alle indstillingerne på den mest ‘normale’ ikke-Tesla-måde, som de fleste er vant til.” Dette synspunkt blev støttet af andre, som fremhævede den stejle indlæringskurve og ulejligheden for førstegangslejere af Teslaer.
En bredere refleksion
Denne udlejningsoplevelse understreger de potentielle faldgruber og udfordringer, som udlejningsfirmaer står over for, når de tilbyder Teslaer til kunder, der ikke er fortrolige med deres indstillinger og funktioner. Den peger også på en mulighed for Tesla til at udvikle funktioner, der specifikt henvender sig til udlejningsmarkedet, hvilket potentielt kan omdanne disse oplevelser til mere positive for alle brugere
Konklusionen er, at selvom Tesla-køretøjer fortsat imponerer med deres ydeevne og innovation, tyder feedback fra samfundet på, at der er plads til forbedringer i forhold til at gøre dem mere brugervenlige for udlejningsmarkedet. At løse disse problemer kan forbedre den samlede Tesla-udlejningsoplevelse betydeligt og bane vejen for mere tilfredse kunder