et skævt førstehåndsindtryk: en udfordrende delivery experience for MYLR-ejer
Fællesskabet på Reddit deler ofte både begejstring og bekymringer, når det gælder Tesla-leveringer. I denne uge har et fællesskabsmedlem sat ord på en delivery experience, der desværre langt fra levede op til forventningerne – og som har sat fokus på vigtigheden af detaljeorienteret kundeservice ved overdragelse af biler som Tesla Model Y Long Range (MYLR).
fra forventning til frustration: den første oplevelse ved Tesla delivery
Efter at fællesskabsmedlemmet og ægtefællen havde kørt knap 200 kilometer for at hente deres nye MYLR, var der store forventninger til øjeblikket. Leveringsdamen var dog ikke den bedste ambassadør for Tesla, og stemningen lagde sig hurtigt på et lavpunkt, især da den midlertidige nummerplade (temp tag) blev monteret.
Alt så umiddelbart fint ud ved første øjekast, og parret begav sig hjemad med deres nye elbil. Men da de gjorde et supercharging stop halvvejs hjem, opdagede den ene, at temp tag var skruet skævt på – og endda monteret med skæve, forkert placerede huller i bilens fascia. Ikke alene blev hele nummerpladen skæv; der måtte nu bookes et service visit til en fremtidig fascia replacement, noget ingen forventer ved pickup af en spritny bil.
fællesskabets reaktioner på delivery issue og kundetilfredshed
Kommentarerne var flere, og mange udtrykte forundring over situationen og bekymring for rutinerne ved Tesla delivery. En bruger påpegede: “Bumperområdet har vel ikke præ-borede huller, og bruger personalet ikke nogen form for skabelon? De leveringsansvarlige ser altså bare ud til at bore huller ud fra øjemål.” Flere andre meddelte sympati og håbede, at et servicebesøg ville rette op på leveringen, men pointerede også, at det ikke burde være nødvendigt at komme igen – slet ikke efter sådan en distance.
En kommentar spurgte nysgerrigt, om det overhovedet er påkrævet at skrue temp tag på udenfor i området, da mange steder blot lægger den indvendigt i bagrudens nederste hjørne. Det fik flere til at sætte spørgsmålstegn ved personalets træning og standarder:
“Damn, det her er ikke bare en fejl – det er en person, der slet ikke bør arbejde for Tesla,” konstaterede en af fællesskabets mere ærlige brugere.
at vende skuffelse til læring: hvordan får Tesla styr på leveringsprocessen?
Selvom ejeren og ægtefællen er glade for deres nye MYLR, og vurderer den som væsentligt mere solid end deres tidligere Model Y Long Range, har leveringsoplevelsen unægteligt efterladt et mærkbart aftryk. Situationen fremhæver, hvor vigtig den indledende customer delivery experience er – og hvordan selv noget så banalt som en skævt monteret temp tag kan påvirke den overordnede opfattelse kraftigt.
Tesla er kendt for innovative leveringstiltag som at åbne nye leveringscentre, f.eks. Tesla åbner Giga Texas leveringscenter: direkte fra fabrik til fører, men når det handler om den enkelte medarbejders rutiner og serviceforståelse, står det klart, at der stadig er plads til forbedring. For mange Tesla-ejere er detaljeniveauet afgørende, ikke bare i selve bilen, men i hele leveringsoplevelsen.
et sidste råd til kommende Tesla-ejere ved car pickup experience
Fællesskabet anbefaler, at man altid laver et grundigt eftersyn ved pickup af nye Teslaer, inklusiv at dobbelttjekke både temp tag og andet udstyr – selv om den første glæde ved supercharging og køreglæde hurtigt kan få detaljerne til at glide i baggrunden.
Tesla arbejder konstant på at forbedre kundeoplevelsen med hurtigere diagnosticering og smart teknologi, som fx via Tesla service fast pass: få hurtigere diagnose når fejlen er aktiv. Derudover gør moderne løsninger som Tesla gør det nemt: Nu kan du lade overalt med MultiPass det lettere for nye ejere at komme godt fra start.
Alligevel viser indlæg fra Tesla-fællesskabet, at det stadig handler om at levere både en solid bil og en ordentlig car delivery experience – ned til mindste plastikskruede temp tag.